Zoeken en

Ansgar Frerich

Ansgar Frerich begon zijn carrière in 2002 als een mixing engineer van meer dan 200 speelfilms , waaronder films van Wim Wenders, Alexander Sokurov en Shirin Neshat. Hij mixte de Netflix-serie Dark en won 3 keer de Duitse Academie Awards. In 2013 was hij medeoprichter van de Basis Berlin Filmproduktion, waarin hij 7 volledige films produceerde speelfilms. Met Taste of Cement (ook Co-Author) en Of Fathers and Sons hij produceerde twee van de meest succesvolle Arabische documentaires in 2017. Ansgar Frerich is lid van de Duitse en Europese Filmacademie en de AMPAS.

Ansgar Frerich is spreker tijdens de Post-Production Workshop.

Jose Luis Escolar

Jose Luis Escolar is spreker bij de Post-Production Workshop.

Denis Rabaglia

Denis Rabaglia is spreker tijdens de Post-Production Workshop.

Antoine Simkine

Antoine Simkine is hoofdproducent en directeur van het in Parijs gevestigde Les Films d’Antoine dat werd opgericht in 2004. Als producent voor Les Films d’Antoine heeft hij speelfilms geproduceerd en gecoproduceerd die geselecteerd en bekroond zijn in Berlijn, Sundance, Toronto, Karlovy Vary. Antoine heeft in 2013 Digifilm Corporation opgericht, een start-up die een innovatieve oplossing biedt voor het archiveren van filmmateriaal op lange termijn. Antoine heeft deelgenomen aan ACE Producers, EA VE + en INS IDE PICTURES, en hij is een lid van de European Producer’s Club, de EFA en de Cesars. Momenteel is hij de voorzitter van ACE Producers.

Antoine Simkine is mentor tijdens de Post-Production Workshop.

Ewa Puszczyńska

Na bijna 25 jaar exclusief voor Opus Film te hebben gewerkt, startte Ewa Puszczyńska haar eigen bedrijf Extreme Emotions. Haar meest bekende recente producties zijn Ida and Cold War van Pawel Pawlikowski, The Captain van Robert Schwentke, Kill It And Leave This Town van Mariusz Wilczyński. Ze werkt momenteel aan Fools, een nieuwe film van Tomasz Wasilewski (in postproductie) en
een nieuw project van Jonathan Glazer. Ewa Puszczyńska  is lid van de European Film Academy en van AM PAS en is opgenomen in Variety 500, een index van de 500 meest invloedrijke bedrijfsleiders. In 2015 werd Ewa gekozen voor de EFA-bestuur.

Ewa Puszczyńska is mentor bij de Post-Production Workshop.

Neeltje van der Heijden

Met een achtergrond in journalistiek en fotografie belandde Neeltje in de postproductie van films in 2006. Na negen jaar als DI-producent bij een postproductiebedrijf te hebben gewerkt, ging ze besloot in 2015 freelance postproductie supervisor te worden.
Sindsdien heeft ze werkte aan internationale coproducties zoals: Heartbound van Janus Metz, Tonio van Paula van der Oest en Kapsalon Romy van  Mischa Kamp en de Noorse familiefilm Dragevokterens Jul van Katarina Launing. In 2021 werkt ze aan de documentaire Occupied City, geregisseerd door Steve McQueen en een Nederlandse Netflix Original serie die eind van het jaar wordt uitgebracht. Neeltje begon in 2013 met lesgeven bij APostlab en is sinds 2017  workshop manager van het programma.

Neeltje van der Heijden is mentor en spreker tijdens de Post-Production Workshop.

Niko Remus

Niko heeft een achtergrond als editor en werkt als freelance supervisor voor postproductie en workflowconsultant. Met Duitsland als basis werkt hij voornamelijk aan internationale projecten – fictie en documentaires voor bioscooprelease. Zijn projecten van de afgelopen jaren omvatten: Bal – Honey van Semih Kaplanoglu, Hannah Arendt van Margarethe von Trotta, Only Lovers Left Alive van Jim Jarmusch, About Endlessness van Roy Andersson, Eleanor & Colette van Bille August en Stowaway van Joe Penna. Niko geeft lezingen op verschillende filmscholen en is coach voor het Torino Film Lab, het Rotterdam Lab en Berlinale Talents. In 2010 maakte hij deel uit van de allereerste APostLab-workshop (toen EP2C) en nam hij in 2017 de rol op zich van Head of Studies voor APostLab.

Nico Remus is spreker en mentor bij de Post-Production Workshop.

Roshanak Behesht Nedjad

Roshanak begon in de filmindustrie als festivalcoördinator en productie manager. In 1999 startte ze met Helge haar eerste productiebedrijf Flying Moon met Helge Albers en Konstantin Kröning. Tot 2014 produceerden ze arthouse-films, met meer dan 30 internationale prijzen, waaronder de German Film Award in Gold, de Golden Leopard en de Prix Europe Iris.
In 2012 lanceerde Roshanak samen met Jan von Meppen een nieuw bedrijf, LudInc, om Serious Games te produceren. De eerste game van LudInc, Professor S., werd genomineerd voor de European Innovative Games Awards, door de Lego uitgeroepen tot Pioneer van nieuw onderwijs Foundation en won in 2016 de Duitse Computer Game Award voor Best Serious Game. In 2015 startte ze In Good Company in Berlijn en in 2019 ook in Leipzig. Roshanak werkt ook als expert en adviseur voor diverse instellingen en opleidingsorganisaties waaronder EAVE. Ze is lid van zowel de Duitse als de European Film Academy, en is graduate en groepsleider van EAVE.

Roshanak Behesht Nedjad is mentor bij de Post-Production Workshop.

Thomas Lüdemann

Na zijn studie audio & visual engineering begon Thomas als sound designer voor televisie- en speelfilms in Keulen, Duitsland. De opkomst van de eerste digitale filmcamera’s wekte zijn interesse om bij het gehele postproductieproces betrokken te worden. Hij begon de postproductie van zijn eerste projecten te coördineren, wat hem er uiteindelijk toe bracht in 2010 naar München te verhuizen, een van de belangrijkste film- en televisie-hubs in Duitsland. Thomas ging de postproductie begeleiden van een breed spectrum van projecten, variërend van reguliere Duitse speelfilms tot high-end sportdocumentaires voor Red Bull, internationale coproducties en arthouse-films die talloze prijzen hebben gewonnen op A-lijst filmfestivals. Enkele van zijn credits bevatten Paradies – Liebe van de Oostenrijkse filmmaker Ulrich Seidl, Marc Rothemund’s This Crazy Heart and Paradise van Andrey Konchalovskiy. In 2019 kwam Thomas bij het Netflix Post Management team in Amsterdam.

Thomas Lüdemann is mentor bij de Post-Production Workshop.

Juan Galva

Na 7 jaar postproductie, eerst als redacteur en daarna als VFX-componist, werd Juan in 2013 freelance colorist. Naast commerciële en tv-klussen houdt hij zich bezig met filmgrading, die hij combineert met gastdocentschap aan de UP.GRA DE color grading postgraduate in Berlijn en andere workshops. Door zijn interesse in het grotere plaatje van filmpostproductie verdeelt hij zijn tijd tussen grading en supervisie, waarbij hij technische en organisatorische vaardigheden combineert ten behoeve van speelfilms.

Juan Galva is spreker bij de Post-Production Workshop.

Dennis Kleyn

Dennis Kleyn is creative director VFX en CEO van het in Amsterdam gevestigde bedrijf voor visual effects ‘Planet X’. Daarnaast is hij medeoprichter en voorzitter van de NVX, de Nederlandse vereniging van visual effects professionals. Als een van de grotere studio’s in Nederland richt Planet X zich uitsluitend op het creatieve proces van het ontwerpen en uitvoeren van visual effects voor high-end (speel) films en televisieseries. Planet X (Technologies) is ook de maker van het virtuele productieplatform ‘DeepSpace’ dat VR gebruikt om grootschalige VFX-producties grondig voor te bereiden.

Dennis Kleijn is samen met Albert van Vuure mentor van Vrijplaats deelnemer Jan Willem van Ewijk.
Ook is hij spreker tijdens de Post-Production Workshop.

Nieuwsbrief

Meld je aan voor onze nieuwsbrief:

Home