Chee-Han & Reza Kartosen-Wong

Chee-Han is een internationaal werkende film editor met een crossmediale visie. Ze monteert vooral tv-commercials voor bedrijven als adidas, HEMA en Coca Cola en heeft gewerkt aan televisie-programma’s voor Hulu en 24Kitchen. Daarnaast geeft Chee-Han ook talks aan media- en reclamemakers en gastcolleges aan universiteiten over ‘editing, diversiteit en inclusie’ en is ze bestuurslid van ADCN.
Reza werkte als journalist/radiomaker voor onder meer De Wereldomroep en is nu docent media & cultuur aan de UvA en schrijver. In 2016 promoveerde hij op onderzoek naar de culturele identificaties en de mediaconsumptie van jonge Aziatische Nederlanders. Reza richt zich op thema’s als media & diversiteit en culturele identiteit. Daarover geeft hij lezingen en schrijft hij opiniestukken , columns en essays voor onder andere Het Parool en Trouw.Samen vormen Reza en Chee-Han Bongkar met Wongkar, een sociale onderneming die zich inzet voor een diverser en inclusiever media- en cultuurlandschap. Zo schreven ze de kinderboeken ‘Waar is mijn noedelsoep?!?’ en ‘Gebakken rijst met van alles en nog wat!!!’ en hebben ze met uitgever ROSE Stories de Nederlandse vertaling van de New York Times-bestseller ‘Eyes that kiss in the corner’ uitgegeven. Ook maakten zij de awareness video #ikziewatjijnietziet over anti-Aziatisch racisme. Die video ging viral en won in 2021 een Zilveren Lamp ADCN.

Chee-Han en Reza waren sprekers tijdens de Vrijplaats 2022 – Young Perspectives.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief