FeedForward experts

Ons programma-aanbod van workshops en bijeenkomsten toekomstbestending houden: dat vinden we heel belangrijk. Hiermee stimuleert FilmForward namelijk de groei van AV-professionals in Nederland én de realisering van kwalitatief hoogstaande producties. 

Voor het bedenken en samenstellen van het programma-aanbod hebben we de groep ‘FeedForward Experts’ opgezet. Dit netwerk van professionals houdt de vinger aan de pols bij ontwikkelingen in de sector. Op deze manier kunnen we de relevantie van onze programma’s (blijven) waarborgen. De groep bestaat uit professionals uit diverse vakgebieden, waardoor FilmForward continu blijft streven naar hoogstaande en actuele programma’s die aansluiten op de praktijk.

FeedForward Experts zetten zich in door vanuit hun eigen expertise of vakgebied op te halen wat de trends zijn en waar de behoeftes voor innovatie van vakmatige skills liggen. Aan de hand van deze behoeftes bedenken en organiseren zij in samenwerking met het team van FilmForward (interdisciplinaire) programma’s.

experts

bibi fadlalla

Bibi Fadlalla (Cairo, 1978), is een Soedanees-Nederlandse filmmaker, die documentaires en video-installaties maakt. Ze studeerde Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en ‘Documentary Media Studies’ aan de New School in New York. In haar werk gebruikt ze een uitgesproken cinematografische beeldtaal waarin ze animatie en muziek verwerkt. Bibi maakte documentaires als Zwarte Piet en ik (2012), Dat Haar! (2016), Kendis (2017), Father Figure (2019), De Vrouwen van mijn Land (2020), Proloog van een Natie (2023) en Generatie Pa (2024). 

 

 

rogier kramer

Rogier Kramer is sinds 2019 mede-eigenaar van het Amsterdamse productiebedrijf Labyrint Film (voorheen bekend als Dutch Mountain Film). Hij heeft deelgenomen aan diverse industriebijeenkomsten en trainingsprogramma’s, zoals Rotterdam Lab (IFFR) in 2018, Berlinale Talents in 2020 en de EAVE Producers Workshop 2023. Rogier is een toegewijd en gepassioneerd producent en streeft ernaar langdurige samenwerkingen aan te gaan met schrijvers, regisseurs en coproducenten waarbij transparantie en gelijkwaardigheid voorop staan. Hij is lid van de European Film Academy en de Dutch Academy For Film en geeft zo nu en dan gastcolleges op de Nederlandse Filmacademie, waar hij in 2015 afstudeerde. Daarnaast is Rogier altijd op zoek naar verhalen over, voor en/of door de queer community, aangezien Labyrint Film het voortouw wil nemen in de strijd voor een betere representatie van deze groep in het bijzonder.

rosanne fontaine

Rosanne heeft een bachelorsdiploma kunst en economie en een masterdiploma kunstgeschiedenis moderne tijd. Na een aantal jaren in de kunstindustrie te hebben gewerkt, kwam ze door haar interesse in kunst en commerciële fotografie in aanraking met filmmaken.
Eerst werkte ze op de set als productiemanager, maar later stapte ze over naar de postproductie en ging aan de slag als inhouse postproducer voor verschillende beeld post faciliteiten in Amsterdam. In 2019 is ze begonnen als freelance postproductie supervisor, omdat ze als onderdeel van de crew tijdens de postproductie meer betrokken wilde zijn bij het creatieve proces. Aan het begin van haar freelancecarrière nam ze in 2019 deel aan de jaarlijkse workshop van APostlab in Boedapest.
Als postproductie supervisor werkte ze aan verschillende speelfilms en high-end series in Nederland, zoals de Nederlandse Oscar-inzending BULADÓ, Tribeca Special Mention PINK MOON, Netflix Original CAPTAIN NOVA, winnaar van de camera d’or ARMAND en Videoland original SPHINX.

sarieke hoeksma

Sarieke Hoeksma is story editor en studeerde in 2015 af in Filmwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, met een specialisatie in dramaturgie, filosofie en genderstudies. Sindsdien werkt ze voor diverse productiehuizen, waaronder Keplerfilm, PRPL, Spotted Bird, Mirage, Lemming Film, Studio Biarritz en Oak Motion Pictures, en droeg ze bij aan films als BULADÓ, PINK MOON, BO, HOTEL SINESTRA en CAPTAIN NOVA. Met de ambitie om internationaal te werken, studeerde ze een semester aan Simon Fraser University in Vancouver en nam ze deel aan trainingprogramma’s zoals Torino Scriptlab 2019, de Berlijnse Six Days of Practice met Franz Rodenkirchen en Françoise von Roy, en de
Development Workshop van Emmanuel Oberg. Haar focus ligt op het begeleiden van filmmakers bij het vinden van hun eigen stem en verhaal.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief