Romke Faber

Sinds mijn afstuderen aan de Nederlandse Film Academie in de richting production design in 2007 heb ik me verder verdiept in dit vak; zowel in praktische als inhoudelijke zin. Na enkele jaren van assisteren in verschillende art departments werk ik sinds 2013 als production designer/world builder. Projecten waar ik het production design voor heb gedaan zijn o.a. : In het Niets (One Night Stand), Groei (NTR-Kort) en speelfilms zoals Kill Switch, Porselein, King of the Road, Moloch en Narcosis.

Ieder project werk ik met mijn team aan het ontwikkelen van een verhaalwereld (worldbuidling) waar het verhaal van de film zich in afspeelt.

Na jaren van onderzoek is er veel materiaal verzameld en heeft de wereld steeds meer lagen gekregen. Er zijn al ideeën voor scènes, maar de vraag blijft hoe het verhaal vorm te geven. Moeten we ons richten op traditionele verhaalstructuren en scripts, of kunnen we een eigen vorm vinden om deze verhalen te ontwikkelen? Belangrijke vragen zijn hoe we het verhaal kunnen destilleren uit de verzamelde research en ideeën, en wat als achtergrond of voorgrond dient. Is het de bedoeling om één film te maken, of zullen er meerdere media-uitingen ontstaan?

De onderzoeksvraag wat betreft het verhaal is:
Hoe kunnen wij vanuit deze verhaalwereld verhaallijnen ontwikkelen en hoe kunnen wij ontwikkeling van personages vanuit de wereld ontwerpen?

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Ideeënbus

Deel je idee met ons!

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief