Chee–Han is een internationaal werkende filmeditor met een crossmediale visie. Ze monteert documentaires, speelfilms en commercials voor internationale merken zoals Adidas, Nike en Coca-Cola. Ze werkte onder andere aan True Stories of Investing (Discovery Channel) en Uit de Kramp (KRO-NCRV), een driedelige tv-serie over racisme. Haar eerste speelfilm Happy Palace, geregisseerd door Gouden Kalf-winnares Nicole van Kilsdonk, was een project waar Chee–Han vanaf het begin nauw bij was betrokken. De film werd officieel geselecteerd voor het Nederlands Film Festival en opende het CinemAsia Festival.
Naast montage geeft Chee–Han talks aan media- en reclamemakers en gastcolleges aan universiteiten over ‘editing, diversiteit en inclusie’. Ze zet zich al jaren in voor een betere representatie van mensen van kleur. Haar anti-Aziatisch racismeproject The Invisible Ones, met de korte bewustwordingsfilm Ik Zie Ik Zie Wat Jij Niet Ziet, werd bekroond met een Zilveren Lamp op het ADCN Festival Dutch Creativity Awards.
Met haar man Reza Kartosen-Wong heeft ze de sociale onderneming Bongkar met Wongkar opgericht, van waaruit ze verhalen vertellen die diversiteit en inclusie centraal stellen. Dit doen ze onder andere in de vorm van (kinder)boeken. Hun eerste prentenboek Waar is mijn noedelsoep?!? groeide uit tot een bestseller in Nederland. Later dit jaar verschijnt hun nieuwste verhaal over het koloniale slavernijverleden in Indonesië.
Chee–Han woont in Amsterdam met haar man en hun twee zonen. Haar gezin en de stad zijn haar dagelijkse inspiratiebronnen.
