FeedForward Community
FeedForward is FilmForward’s eigen netwerk van professionals uit de film- en audiovisuele sector, waar we een aantal keren per jaar aan tafel gaan om te onderzoeken wat er speelt in de sector. Zo kunnen wij programma’s ontwikkelen die aansluiten bij de wens vanuit film- en av-professionals.
De huidige lichting bestaat uit Bibi Fadlalla, Rogier Kramer, Rosanne Fontaine en Sarieke Hoeksma.

Bibi Fadlalla
Bibi Fadlalla (Cairo, 1978), is een Soedanees-Nederlandse filmmaker die documentaires en video-installaties maakt. Ze studeerde Film- en Televisiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en Documentary Media Studies aan de New School in New York.
In haar werk gebruikt ze een uitgesproken cinematografische beeldtaal waarin ze animatie en muziek verwerkt.
Ze maakte documentaires als Zwarte Piet en Ik, uitgezonden door de NTR in 2012, Dat Haar! uitgezonden door de NTR in 2016, Kendis, uitgezonden door AVROTROS in 2017 en Father Figure, uitgezonden door de NTR in 2019. Haar film De Vrouwen van Mijn Land, over kunstenaar Raquel van Haver, werd in 2021 genomineerd voor een Gouden Kalf voor Beste Korte Documentaire.

Chee-han Kartosen-Wong
Chee-Han Kartosen-Wong, NCE is een internationaal werkende filmeditor met een crossmediale visie die speelfilms, documentaires en commercials voor internationale merken monteert. Ze werkte onder andere aan True Stories of Investing (Discovery Channel) en Uit de Kramp (KRO-NCRV). Haar eerste speelfilm Happy Palace (Nicole van Kilsdonk, 2024) werd officieel geselecteerd voor het Nederlands Film Festival en opende CinemAsia Festival. Chee-Han geeft ook talks over editing, diversiteit en inclusie. Ze zet zich al jaren in voor een betere representatie van mensen van kleur. Haar anti-Aziatisch racismeproject The Invisible Ones werd bekroond op het ADCN Festival Dutch Creativity Awards.
Met haar man Reza Kartosen-Wong heeft ze de sociale onderneming Bongkar met Wongkar opgericht, van waaruit ze verhalen vertellen die diversiteit en inclusie centraal stellen, onder meer via het prentenboek Waar is mijn noedelsoep?!?

Indra Baars
Indra begon haar carrière met een stage bij de KRO, waar zij haar passie voor de productiekant van het vak ontdekte.
Na afloop van haar stage schreef zij zich in als zelfstandig ondernemer en zette zij haar loopbaan voort in de productiewereld, met een focus op fictieproducties.
Naast het produceren van haar eigen korte films, rondde zij in 2024 haar eerste UP-project succesvol af.
Momenteel is Indra werkzaam als In-House Line Producer bij NewBe, een productiehuis voor film en televisie die in Amsterdam en Antwerpen opereert en meewerkte aan onder andere de Misfit (Erwin van den Eshof) film franchise en Gewoon Boef.

Marcel Huibers
Marcel Huibers is sound designer en mixer met meer dan 25 jaar ervaring in muziekproductie en sound design voor film en televisie.
Hij begon zijn carrière als muziekproducent en live FOH-mixer voor diverse optredens, waaronder muziek, radio, theater en circusacts. Na de overstap naar film en televisie heeft Marcel bijgedragen aan meer dan honderd producties, waarvan vele genomineerd en bekroond met (internationale) prijzen, en samengewerkt met gerenommeerde filmmakers. Zo werkte hij aan Een Vrouw als Monique (Claire Pijman, 2024), Zwartboek (Paul Verhoeven, 2006) en Modern Love Amsterdam (Amazon Prime).
Naast zijn professionele activiteiten is hij bestuurslid van de Dutch Film Sound Association (DFSA) en eigenaar van een audiosoftwareontwikkelingsbedrijf, Lobith Audio.

Rogier Kramer
Rogier Kramer is sinds 2019 mede-eigenaar van het Amsterdamse productiebedrijf Labyrint Film (voorheen bekend als Dutch Mountain Film). Hij heeft deelgenomen aan diverse industriebijeenkomsten en trainingsprogramma’s, zoals Rotterdam Lab (IFFR) in 2018, Berlinale Talents in 2020 en de EAVE Producers Workshop 2023.
Rogier is een toegewijd en gepassioneerd producent en streeft ernaar langdurige samenwerkingen aan te gaan met schrijvers, regisseurs en coproducenten waarbij transparantie en gelijkwaardigheid voorop staan. Hij is lid van de European Film Academy en de Dutch Academy For Film en geeft gastcolleges op de Nederlandse Filmacademie. Daarnaast is Rogier altijd op zoek naar verhalen over, voor en/of door de queer community, aangezien Labyrint Film het voortouw wil nemen in de strijd voor een betere representatie van deze groep in het bijzonder.

Rosanne Fontaine
Rosanne heeft een bachelor in kunst en economie en een master in kunstgeschiedenis. Na een aantal jaar in de kunstwereld te hebben gewerkt, kwam ze door haar interesse in aanraking met filmmaken.
Eerst werkte ze op de set als productiemanager, later stapte ze over naar de postproductie en ging aan de slag als in-house postproducer. In 2019 is ze begonnen als freelance postproductie supervisor, omdat ze als onderdeel van de crew tijdens de postproductie meer betrokken wilde zijn bij het creatieve proces. Aan het begin van haar freelancecarrière nam ze in 2019 deel aan de jaarlijkse workshop van APostlab in Boedapest.
Als postproductie supervisor werkte ze aan verschillende speelfilms en high-end series in Nederland, zoals de Nederlandse Oscar-inzending Buladó (Eché Janga, 2020), Tribeca Special Mention Pink Moon (Floor van der Meulen, 2022), Netflix-original Captain Nova (Maurice Trouwborst, 2021) en Camera d’Or winnnaar Armand (Halfdan Ullmann Tøndel, 2024).

Sarieke Hoeksma
Sarieke Hoeksma is story editor en studeerde in 2015 af in Filmwetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, met een specialisatie in dramaturgie, filosofie en genderstudies. Sindsdien werkt ze voor diverse productiehuizen, waaronder Keplerfilm, PRPL, Spotted Bird, Mirage, Lemming Film, Studio Biarritz en Oak Motion Pictures, en droeg ze bij aan films als Buladó (Eché Janga, 2020), Pink Moon (Floor van der Meulen, 2022), Hotel Sinestra (Michiel ten Hoorn, 2022) en Captain Nova (Maurice Trouwborst, 2021). Met de ambitie om internationaal te werken, studeerde ze een semester aan Simon Fraser University in Vancouver en nam ze deel aan trainingprogramma’s zoals Torino Scriptlab 2019, de Berlijnse Six Days of Practice met Franz Rodenkirchen en Françoise von Roy, en de Development Workshop van Emmanuel Oberg.
Haar focus ligt op het begeleiden van filmmakers bij het vinden van hun eigen stem en verhaal.