Remko Schnorr studeerde in 2000 af aan de Nederlandse Filmacademie. Hij begon te werken als cameraman voor korte films, commercials en muziekvideo’s.
In 2004 maakte hij zijn eerste langspeelfilm Pluk van de Petteflet ( 35 mm, 3-perf ) voor de Nederlandse filmmaker Ben Sombogaart. In 2006 werkte Remko samen met regisseur Sophie Fiennes aan de lange documentaire The Pervert’s Guide to Cinema. In 2009 ontving de korte film Missen (Jochem de Vries, S16mm) in Cannes een Gouden Palm-nominatie voor beste korte film.
Speelfilms van zijn hand zijn Cornea (2014, Jochem de Vries, 35mm 2-perf ) en de Swiss Road-Movie Rider Jack (2015, This Lüscher, 35mm 2-perf).
Met de Nederlandse documentairemaker Willemiek Kluijfhout maakte hij de lange documentaires L’amour des Moules (2012, 35mm 2- perf) en Sergio Herman Fucking Perfect (2015, S16mm). In de loop der jaren zette hij zijn samenwerking met Sophie Fiennes voort, wat resulteerde in de documentaires Over Your Cities Grass Will Grow (2010, 35mm anamorphic), The Pervert’s Guide to Ideology (2012) en Grace Jones: Bloodlight and Bami (2017, S16mm).
Remko blijft ook commercials, muziekvideo’s en korte films draaien voor bekende artiesten als Katerina Jebb en Erwin Olaf – in binnen- en buitenland. Zijn liefde voor het werken aan film en de overdracht van texturen en tactiliteiten zijn kenmerkend voor Remko’s werk.
Remko was mentor van Vrijplaats 2021 – Positionality deelnemer Carine Bijlsma.